CO W PRZYPADKU NIEPRAWIDŁOWEJ SEGREGACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH?
Zgodnie z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gm. Kobierzyce: - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych i stwierdzonej nieprawidłowości w prowadzeniu selektywnej zbiórki, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, stosownie do art. 6 ka ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Po pierwszej stwierdzonej nieprawidłowości selektywnego zbierania przez właściciela nieruchomości odpadów podmiot odbierający odpady oznacza pojemnik lub worek z nieprawidłowo posegregowanymi odpadami żółtą naklejką (Rysunek nr 1). Pojemniki te lub worki na odpady selektywnie zbierane odebrane zostaną w najbliższym terminie odbioru zmieszanych odpadów komunalnych.
Jeżeli zaistniała sytuacja powtórzy się, w przypadku odpadów selektywnie zbieranych, wówczas podmiot odbierający odpady, kwalifikuje odpady, jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i nakleja na pojemnik lub worek czerwoną naklejkę w kształcie trójkąta (Rysunek nr 2). Pojemniki te lub worki odebrane zostaną w najbliższym terminie odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, a sytuacja ta skutkować będzie wszczęciem postępowania w sprawie określenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym opłaty podwyższonej.
W przypadku odpadów zmieszanych powyższą procedurę stosuje się jeśli w pojemnikach znajdują się odpady, które powinny zostać selektywnie zebrane, czyli w pojemniku nie powinny znaleźć się metale i tworzywa sztuczne, papier, szkło i bioodpady.