INFORMACJA
Jeżeli nieruchomość zostanie sprzedana lub opuszczona, właściciel nieruchomości ma obowiązek w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, zgłosić to do Urzędu Gminy w celu złożenia deklaracji „zerowej”. Jeżeli właściciel nie złoży takiej deklaracji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą nadal naliczane.
Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokości opłaty zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątkiem jest korekta deklaracji zmniejszająca wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożona przez właściciela nieruchomości w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Ważne!
Aktualizacja deklaracji dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
W przypadku zmiany ilości osób zamieszkałych należy złożyć aktualną deklarację:
Deklaracje określające wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych składamy:
Wzory deklaracji można pobrać w siedzibie Urzędu Gminy lub ze strony www.ugk.pl z zakładki „Gospodarka odpadami komunalnymi”.
Przypominamy, że Gmina ma obowiązek weryfikować dane zawarte w deklaracjach. Jeśli dane zawarte w deklaracji uległy zmianie, należy jak najszybciej je zaktualizować.